header_NOEN_v7
  • Concept
  • Digitaal
  • Illustratie
  • Print

NOEN

NOEN is een koffie- en lunchcafé in Utrecht Oost. De filosofie van NOEN is no-nonsens: what you see is what you get. Dat geldt voor  zowel de ingrediënten die NOEN gebruikt, als voor de producten die NOEN verkoopt.

NOEN vroeg ons om een concept en een huisstijl te ontwikkelen, waarin vriendelijkheid en een warm buurtgevoel het uitgangspunt is.
(foto’s: Pieter Crucq)

noen_tas

Een vriendelijk logo

Het woord Noen is oud Nederlands voor 12 uur ’s middags, oftewel het midden van de dag. Dat is periode van de dag waarop de zon op zijn hoogste punt staat. Dit hebben we verwerkt in het logo, waardoor het logo een warme en vriendelijke uitstraling krijgt.

NOEN-strippenkaart_v1

Lijn-illustraties

Wij hebben voor NOEN een set lijn-illustraties ontworpen. Ze spelen een grote rol in de huisstijl en hebben een toegankelijke uitstraling. Daardoor spreken ze zowel de internationale studenten uit de buurt aan, als de gezinnen met jonge kinderen.

noen-sfeer
noen-bekers
NOEN-website_v1

Website

De website is responsive en standaard tweetalig voor de internationale studenten en de vele toeristen die de buurt bezoeken vanwege het Rietveldhuis verderop in de straat.

noen-sap
noen-togo

Warm welkom

Hoe maak je een goede start als nieuw koffiecafé in de buurt? Heel simpel; nodig gewoon alle buren uit op de koffie. Wij bedachten dit concept als sympathiek gebaar naar de buurt.

NOEN-burtfolder_v2
noen_einde-buiten

De buurt verbinden

Bij NOEN kan je een koffie voor een vriend kopen via dit bord. Je bevriende buurtgenoot kan vervolgens gratis een koffie bij NOEN afhalen. Dit gebaar is vriendelijk, gezellig en sympathiek; net als NOEN zelf.

Het bord wordt regelmatig op Facebook gedeeld door gasten die een vriend laten weten wat er een koffie voor ze klaar staat. Die exposure op social media is leuk meegenomen voor NOEN en brengt meer bekendheid in de wijk met zich mee.

noen_coffee-for-a-friend2

Reactie van de opdrachtgever

“Vanaf het eerste gesprek hebben ze met liefde mijn concept van de zaak omarmd. Ze hebben bijzonder goed aangevoeld wat bij mijn ideeën paste en gedurende het proces hebben ze me verrast en verzorgd. Het is een prachtige huisstijl geworden, met een mooi en herkenbaar logo en een duidelijke website. Daarnaast hebben ze met veel oog voor detail het drukwerk verzorgd, zoals folders, stempelkaarten, stickers en het menu.

Het is fijn om te werken met mensen die inventief zijn, voor het mooiste gaan, snel kunnen schakelen, oplossings-gericht denken en altijd de telefoon opnemen voor een klein overleg. Maar het allerbelangrijkste is wel dat Roquefort verder kijkt dan de opdracht door met een frisse blik ongevraagd extra input te geven, zonder het budget uit het oog te verliezen. Zowel het proces als het resultaat een feestje.”

Tanja van Ballegooijen, eigenaar NOEN

noen-stempelkaart4